Wpisy z miesiąca Czerwiec 2014

Koktajl jogurtowo-jagodowy z otrębami

Latem to dla mnie najlepszy sposób na śniadanie lub lekki brunch. Odżywczy i zdrowy, pełen aromatu i niezbyt słodki, smak lata na prowincji. Dodatek otrębów sprawia że jest bardziej treściwy i zbawienny dla przewodu pokarmowego. Zawiera mnóstwo witamin i minerałów, które poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci. Samo zdrowie w szklance. Idealnie sprawdzi się w diecie „owoce i warzywa 5 razy dziennie”. Jeśli nie lubisz cynamonu możesz go pominąć, chociaż jego dodanie nada koktajlowi nieco egzotyki :-)

SONY DSC

Czytaj dalej

Przepyszna sałatka ziemniaczana z kaparami i ziołami

Ziemniaki dostały ostatnimi czasy wiele negatywnych ocen, że tuczące, niezdrowe zbędne itp. Ja się z tym kategorycznie nie zgadzam! Uwielbiam ziemniaki za ich różnorodność smaku i milion sposobów na przygotowanie. W USA zakochałam się w pure z czerwonych ziemniaków i frytkach ze słodkich, batatów. W Wietnamie jadłam je jako dodatek warzywny do ryżu :-) bo tak je tam traktują. W Europie jadłam kilkanaście odmian sałatek ziemniaczanych, wszystkie były przepyszne.

Dzisiaj podzielę się z wami przepisem na świetną i szybką sałatkę ziemniaczaną od mojego ulubionego kucharza Jamie Oliver. Ponieważ tak jak on uwielbiam kuchnię włoską, podobają mi się jej włoskie korzenie. Dodatek zdrowej i aromatycznej oliwy z oliwek oraz bazylii w świetny sposób podkręca jej smak. Proponuje użyć ziemniaków sałatkowych lub żółtej odmiany. Pamiętajcie o dobrych składnikach, oliwa i ocet muszą być pierwszej jakości.

Dodam jeszcze że sałatka bardzo pasuje do wszystkich grillowych przysmaków, a że sezon grillowy w pełni więc zapraszam do wypróbowania :-)

DSC02377

 

Czytaj dalej

Energetyczne Truskawkowe smoothies

Zrobiło się gorąco i upalnie więc pomyślałam, że należy wstawiać jakieś owocowe wariacje. Smoothies to taki fajny sposób na śniadanie lub lekki brunch. Przez dodawanie treściwych składników jak banany, płatki owsiane lub otręby nasze przekąski będą bardziej odżywcze.

Dzisiaj wpadłam na taki fajny pomysł na bombę witaminową z wykorzystaniem truskawek, bananów i kilku „tajemniczych” dodatków nadających napojowi lekko orientalny orzeźwiający smaczek. Najlepiej aby owoce były schłodzone w lodówce.

DSC02539

Składniki dla 2 osób lub jednej bardzo głodnej:

  • pół kg truskawek
  • 2 banany
  • sok z dwóch pomarańczy
  • garść rukoli
  • 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu

Przygotowanie:

Wycisnąć sok z pomarańczy. Wrzucić do blendera umyte owoce, rukolę, kardamon i sok z pomarańczy i dokładnie wszystko rozdrobnić i wymieszać. Smoothies powinno być gęste i aksamitne, gdy jest zbyt gęste można dodać odrobinę wody mineralnej.

Smacznego!

 

Zielone Szparagi z sosem na bazie parmezanu i pieprzu

Sezon szparagi powrócił już w maju, dlatego postanowiłam wstawić jakiś prosty i przepyszny przepis na te królewskie warzywa. Cały sekret tkwi w przygotowaniu sosu i odpowiednim ugotowaniu szparagów. Nie można ich rozgotować, powinny być al dente czyli stawiające lekki opór zębom. Ja gotuję je około 6 minut w lekko osolonej wodzie z dodatkiem szczypty cukru w taki sposób aby główki wystawały ponad wodę, wtedy ugotują się na parze i nie będą zbyt miękkie. Zielonych nie obieramy w przeciwieństwie do białych, przy obu kolorach obcinamy końcówki.

Sos jest mega łatwy i super pyszny, można dodać go również do innych warzyw np. zielonej fasolki. Inspirowany kuchnią francuską nie jest dietetyczny, natomiast tak mała jego ilość z pewnością nie zaszkodzi :-)

DSC02545

Czytaj dalej

Kilka słów na temat krewetek

Bardzo lubię owoce morza, a najbardziej chyba krewetki. Od tych malutkich pasujących do sałatek aż po te największe, mięsiste i pełne smaku. Niestety nasz klimat i dostęp do zimnego morza nie sprzyja kulturze i tradycji jedzenia owoców morza. A szkoda bo są pyszne, zdrowe i bardzo często nieskażone chemią, myślę o antybiotykach, sterydach i hormonach dodawanych do paszy dla zwierząt.

Poza tym krewetki są bardzo zdrowe i niskokaloryczne, 100 g zawiera tylko 86 kcal, 0,8 g tłuszczu i aż 18,1 g białka – hej sportowcy :-) Zawierają witaminy z grupy B, jod, wapń, selen, fluor oraz w mniejszej ilości żelazo, magnez i cynk.

krewetka

Czytaj dalej