Jogurt grecki z amarantusem, owocami i orzechami

Dzisiaj przedstawiam Wam kolejny, bardzo prosty przepis na drugie śniadanie lub zdrowy deser. Jest to super alternatywa dla „owocowych” gotowych jogurtów dostępnych w sklepach, których oczywiście nie polecam. Ten jogurt jest pyszny, bardzo zdrowy, kolorowy i pełen wartościowych substancji odżywczych. Węglowodany, białko, mnóstwo witamin i minerałów dają większą energię niż niezdrowe energetyki w puszkach. Jako przyszła mama zdecydowanie polecam ten jogurt, jest świetny zarówno dla mamusi jak i dzidziusia :-)

SONY DSC

Amarantus jest nazywany zbożem XXI wieku przez swoje prozdrowotne właściwości a ciekawostką jest że jego uprawa sięga 5000 lat! Stanowił podstawę pożywienia Majów i Azteków. Dzisiaj został odkryty na nowo szczególnie przez swoje niesamowite właściwości odżywcze. Jest cennym źródłem łatwo przyswajalnego białka, jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, wapnia, magnezu, fosforu, potasu oraz  nie zawiera glutenu. Pod względem zawartości ŻELAZA nie ma sobie równych, ma go 5 razy więcej niż szpinak. Dodatkowo zawiera duże ilości SKALENU, związku hamującego starzenie się komórek.

SONY DSC

Dzisiejszy przepis, jest wersją zimową, zależnie od pory roku możecie użyć owoców sezonowych – truskawek, malin, jagód – oraz innych orzechów i suszonych owoców. Niech to będzie inspiracja dla eksperymentowania w kuchni :-)

Podaję składniki dla 2 osób.

Składniki:

  • opakowanie jogurtu greckiego naturalnego
  • amarantus ekspandowany
  • gruszka
  • 2 mandarynki
  • płatki migdałowe
  • rodzynki
  • owoce goji
  • kiwi
  • syrop klonowy

Przygotowanie:

Bardzo prosty przepis, jogurt przełóż do miseczek, posyp każdą porcję 3 łyżkami amarantusa, pokrojonymi owocami, płatkami migdałowymi, rodzynkami i owocami goji. Polej odrobiną lub większą ilością :-) syropu klonowego i zajadaj.

SONY DSC

Smacznego łakomczuchy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>