Ryż Basmati – instrukcja obsługi

Wiecie już że uwielbiam ryż w każdej postaci, pisałam o jego niezastąpionych właściwościach przy kilku okazjach. Jest zdrowy, lekkostrawny i poza węglowodanami zawiera też sporo białka – hej sportowcy 😉

Dzisiaj podam kolejny przepis na przyrządzenie ryżu, tym razem Basmati, jednego z najbardziej aromatycznych odmian. Ma on zniewalający zapach i długie zgrabne ziarenka. Pasuje do dań indyjskich i bliskowschodnich i pozwala na eksperymenty kulinarne. To jest podstawowy przepis, który będzie można później wykorzystać przy okazji innych przepisów. Oczywiście piszę tutaj o ryżu w formie sypkiej nie w torebkach, możecie go znaleźć nawet w Lidlu.

DSC01797

Składniki:

  • 1 część ryżu
  • 1,5 części wody
  • odrobina soli

Przygotowanie:

Jeśli robisz porcje dla dwóch osób odmierz miseczkę ryżu, przesyp jej zawartość do garnka w którym będzie się gotował i „umyj ryż” w zimnej wodzie. Trzeba to zrobić aby wypłukać skrobię, w ten sposób ryż będzie aksamitny i puszysty. Odlej wodę i powtórz czynność. Odlej powtórnie i zalej ryż 1,5 części wody. Postaw na ogniu, dodaj sól  i poczekaj aż ryż się zagotuje, będzie trzeba przemieszać od czasu do czasu. Po zagotowaniu zmniejsz ogień na minimum i przykryj garnek przykrywką. Po 20 minutach ryż jest gotowy.Lekki i puszysty pełen aromatu.

Smacznego!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>